Historiaa

Seura on perustettu 23.08.1968, mutta toimintaa oli harjoitettu aiemmin Längelmäen Urheilijoiden nimissä omana jaostonaan, mm. maa-alue oli vuokrattu Serlachiukseltä jo 1967.

Perustava kokous pidettiin autoilija Tauno Naaralaisen kotona. Perustavassa kokouksessa mukana olleista seuraavat ovat jäseniämme: Heikki Mikkola, Heikki Kangasoja ja Matti Humalalampi.

Suomen Ampujainliiton (nyk. Ampumaurheiluliitto) jäseneksi hyväksyttiin 14.12.1968.

Alusta asti on tehty yhteistyötä Längelmäen Metsästysseuran kanssa, joka on perustettu hieman aikaisemmin.

Rata-alue pinta-alaltaan 6ha hankittiin omaan omistukseen vuonna 1990.

Radalla on ollut ymäristölupa vuodesta 2003 asti.

Ampumaseura suorituspaikkoineen palvelee alueen ammunnan harrastajia ja metsästäjiä.

LäSA 40-vuotta

Seura järjesti 40-vuotisjuhtilaisuuden 23.8.2008, jolloin tuli kuluneeksi 40-vuotta Längelmäen Seudun Ampujien perustamisesta. Juhla järjestetiin Längelmäen Eerolassa, mukana olivat edustajat Ampumaurheiluliitosta sekä kaupunkien Jämsä ja Orivesi edustajat. Alla kuvagalleriaa, juhlapuheen piti kunniapuheenjohtaja Matti Humalalampi

Kuvassa kunnipuheenjohta Matti Humalalampi juhlapuheessa ja palkittuja seuran pitkäaikaisia jäseniä.
Ohessa kuvassa Suomen Ampumaurheiluliiton ja Kaupunkien edustajien puheenvuorot sekä Län-gelmäen Urheilijoiden onnen toivotukset.